Instagram

onsdag 12 oktober 2011

Sverige till EM

Det här hade jag verkligen inte vågat tro på. Sverige vann med 3-2 över Holland och blev därmed kvalificerade till EM som bästa grupptvåa. Jag har varit helt inställd på att det blir kalla kvalmatcher i vinter.

Min arbetskväll slutade klockan två i natt. Förutom att bevaka matchen fick jag även i uppdrag att ta bilder när spelarna firade på sitt hotell. Landslagsledningen släppte in oss journalister i sisådär fem till tio minuter under deras segermiddag och vi fick bilder på spelare som skålar och ser glada ut. Typ.

Min remotekamera hade dock ingen bra afton. Antingen stördes den ut stora delar av kvällen eller så blev den nerskjuten av Sebastian Larsson när han gör 2-2 på straff (det syns ganska tydligt i tv-sändningen... jag hade placerat kameran lite väl nära nätet i stressen mellan halvlekarna).

3 kommentarer:

Sarah sjöström sa...

Jätte fina bilder!! (som vanligt) /// sjöström

Anonym sa...

Mkt Bra bilder

Joel Marklund sa...

Tack Sarah! Kul att höra :) Tyvärr hade jag inte möjlighet att fotografera World Cup i år. Men såg att det gick bra för dig. Kul!
Anonym: Tack!