Instagram

tisdag 19 juli 2011

Iväg igen

Nu bär det snart av igen. Om cirka tolv timmar lyfter mitt plan mot Kina och flygplatsen Shanghai Pudong International. På plats kommer jag att bevaka sim-VM som faktiskt redan har startat med bland annat simhopp. Den samlade svenska presskåren kommer att landa klockan sju på morgonen lokal tid och min ganska så säkra gissning är att vi alla kommer att vara rejält möra efter att ha flugit 13 timmar och inser att dag har blivit morgon.

Jag hoppas i alla fall kunna blogga regelbundet därifrån. Av tidigare erfarenheter vet jag dock att när det gäller Kina och kommunikation med omvärlden är det inte alltid garanterat att det funkar...

På tal om något annat så publicerades en bild från mitt reportage om romerna i Kosice i lördagens Sydsvenskan. Tidningens reporter Ulf Törnberg skrev en text till bilden som du kan läsa på Lars Darebergs blogg. Förhoppningsvis kommer hela reportaget att publiceras i ett annat forum längre fram. Uppslaget såg ut så här.

1 kommentar:

Oscar sa...

VPN, Marklund... då går du runt vilka spärrar som helst.