Instagram

söndag 17 april 2011

Tillbaka

Det var en månad sen jag plåtade någon sport överhuvudtaget. Därför kändes det lite konstigt idag när jag satt vid sidan om fotbollsplanen i Södertälje. Det tar ett tag att komma tillbaka i spelet och hänga med i situationerna. De två kommande veckorna har jag ett lugnt schema innan det är dags att åka iväg och bevaka ishockey-VM - lagom till att det blir varmt här hemma.

Jag hade tidigare en tanke om att skriva ett långt inlägg om Årets bild-debaklet men då fanns det inte ork till det. Nu känns det för sent. Men kontentan är: min bild som fick pris för kan jag ta varje gång jag är på simning om jag sätter mig ner och nöter några lopp. Om juryn hade haft någon som helst inblick i sportfotografi (det och internationell erfarenhet av bildsportflöden saknades) hade de vetat det. Att jag skickade in den, det har att göra med ett dåligt urval. Det var det om det, helt kort. Jag är absolut inte bitter, däremot kanske lite sur över att inte en av de många bättre bilderna fick exponering.

Det känns i alla fall bra att jobba igen, även om det är i ett lugnt tempo. För en gångs skull.

6 kommentarer:

Angelica sa...

Kul att se att du är igång igen.

Dahlhöjd sa...

Inte iväg till GBG under dagen eller morgondagen för att fota fussball? /J

Magnus sa...

Skönt att se att du är tillbaks, jag har saknat dina bilder.

Lyssna nu på kroppen när den ber om vila...

//Magnus

Johan Bernström sa...

Skönt att se att du är tillbaka, hoppas att du mår bättre också!

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka, cyberrymden har inte varit sig lik utan din närvaro.
Mvh,
Peter

Joel Marklund sa...

Tack alla! Jag lovar att ta det lugnt.
Johan: Jag jobbar väldigt sällan i Göteborg (har inte gjort det en enda gång faktiskt under min tid på Bildbyrån) eftersom vi har annat folk där.