Instagram

tisdag 1 februari 2011

Lugnet innan stormen

Nej, jag har inte dött. Däremot har jag legat hemma fullständigt däckad i tio dagar. Jag är en sådan person som i vanliga fall jobbar när jag är sjuk (ja, det är jättedumt), men efter två dagar av sjukdom och jobb gick det inte längre. Det fick helt enkelt bli den andra eller tredje sjukskrivningen på tre år. Jag tror faktiskt att jag aldrig sett på så mycket tv-serier och film som under de här dagarna. I alla fall, slut på eländet, nu är det full fart igen.

För det första: tack alla som gratulerat till nomineringen. Jag hoppas vi ses i Norrköping på prisutdelningen och festen. Lars Dareberg har gjort intervjuer med alla som nominerats i år. Om du är intresserad av att läsa vad jag svarat på hans frågor kan du klicka här.

För det andra: snart blir det annat än hockeybilder på den här bloggen. På söndag är det dags att åka iväg till Tyskland och alpina VM (det blir roligt men lite nervigt eftersom jag inte bevakat alpint sedan 2009). Efter det är jag hemma några dagar innan det bär iväg till Sibirien i Ryssland och skidskytte-VM (nej, det är absolut inget att vara avundsjuk på, mina kollegor skrattar åt mig hjärtlöst). Intensivt, helt enkelt.

Nedan: bilder som togs för nästan två veckor sedan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sista bilden är rolig. Tar han pucken med skridskon?

Joel Marklund sa...

Jajamän. En riktig benparad!

Lars D sa...

Jag byter gärna med dig, hur länge är det? En eller två veckor?
Vi byter rakt av!
Du kommer gilla det. Sibireien alltså.
Ta med gaffatape.
Bra att tejpa runt fönstret på hotellet så slipper du blåsten och kanske får 2-3 grader varmare.
Underbart!

/LarsD

clara? sa...

Jag gillar dina bilder jättemycket! Har aldrig tänkt att sport kan vara vackert men tydligen helt missat sport-på-bild sport.mycket tufft.

Jag håller tummarna för din nominering.samt håller mig borta från andras öl framöver. hej.

Joel Marklund sa...

Lars: Haha. Jag packar ner tejpen direkt. Det blir två veckor i Sibirien. Säkert ett äventyr ;)

Clara: Kul att du gillar bilderna! Jag är fortfarande imponerad (eller överrumplad) över den snabba öltömningen. Jag stör mig dock enormt på att ditt efternamn försvunnit ur mitt huvud. Mitt minne kan vara som en guldfisks ibland. Du får gärna maila mig om du vill (joel punkt marklund at gmail.com) eller så finns jag på fb. Eller old school - mobilen. 0708-810109.

Joel Marklund sa...

Clara: För övrigt tycker jag inte alls att du ska hålla dig borta från andras öl ;)