Instagram

torsdag 6 januari 2011

Objektivet fick en kyss

Igår blev det en avstickare till Washington för Capitals match mot Tampa Bay Lightning. Om några dagar ska jag dit igen. Och det är tur för jag fick inte ihop det bildmaterial jag ville ha. Det var nämligen lite svårjobbat i en match som efter full tid slutade 0-0 och efter förlängning med vinst för bortalaget. NHL-spelare är alltid lite mer samarbetsvilliga när de vunnit, för att uttrycka sig milt...

Mest action var det dock under uppvärmningen av matchen när jag fotograferar spelare genom ett hål i plexiglaset. Helt plötsligt får jag en rejäl smäll i mitt 24-70-objektiv. Då har en spelare antingen åkt rakt på den eller slagit till den med sin klubba, jag hann inte uppfatta vilket. Så nu är den kaputt. Något annat som också bestämde sig för att gå sönder var min rullväska som nu bara är bärbar. Imorgon blir det därför ett besök till en kamerabutik i Toronto för en ny väska.

Inga kommentarer: