Instagram

torsdag 10 juni 2010

Fotografiska


Daniel med sin tös.

Jag, min kollega Daniel (aka Hövdingen) och hans sambo Åsa passade idag på att se innandömet i Fotografiska. Eller rättare sagt: det som hänger på väggarna där. Annie Leibovitz, Vee Speers, Joel-Peter Witkin, Lennart Nilsson och Anders Petersen ställer ut. Fantastiska bilder i ett fantastiskt museum. Kul. Stockholm behöver det.

Jag kostade på mig två fotoböcker och lite bilder och fick dessutom mycket inspiration. Jag tror att den energin kommer att behövas när jag om tio dagar åker till London för att bevaka Wimbledon för första gången. Ett väldigt stort evenemang i en väldigt konservativ, traditionsbunden miljö. Min kollega Arne Forsell, som jobbat på Wimbledon i typ 20 år (om det räcker), berättade för mig att man förtjänar sin plats där. Tydligen är pressrummet bara för de som varit med länge. Vi andra som kommit in sist får börja skicka bilder från hallen utanför... Typ. Vi får snart se om det stämmer.

Inga kommentarer: