Instagram

lördag 27 mars 2010

På is

Det blir mycket hockey nu.

Tisdag: AIK-Södertälje
Onsdag: Djurgården-Brynäs
Torsdag: AIK-Rögle
Fredag: Djurgården-Brynäs

Fokus under djurgårdsmatcherna har till viss del varit publiken. I onsdags hade åskådarna röda tröjor på sig när laget spelade på Hovet. Och igår när Djurgården spelade i Globen för första gången på fem år var det fullsatt - 13 850 personer.

För mig blir den här hockeysäsongen extra lång eftersom jag bevakar hockey-VM i Tyskland. 23 maj är sista dagen jag plåtar ishockey den här säsongen. Då är det sommar.

Christian Eklund jublar efter sitt 1-0-mål.





Djurgården i Globen - det var fem år sen sist.


3 kommentarer:

Jens sa...

Gillar 2:a bilden, snyggt det blev med färgerna rena regnbågen.. Hare!

Linda sa...

Håller med föregående, andra bilden är underbar (huu vad det tar emot... jag är brynäsare haha!)
Ha det bra!

Gunnar Pettersson sa...

Och jag som trodde jag var först kommentera detta... Flaggbilden är grym! Fångar intensitet och passion från läktare på ett unikt vis. Du har ögat grabben!

/G