Instagram

lördag 16 januari 2010

Värsta tänkbara scenario

Dagen började på värsta tänkbara sätt. Jag fotograferar damernas tävling - 10 km klassisk stil. Jag springer ner från banan till målfållan, hinner i tid för att plåta målgångerna och känner mig nöjd när jag ska kopiera över filerna till datorn. Då ser jag något konstigt på bilderna. En massa vertikala ränder täcker ytan på 90 procent av de tagna bilderna.

Det visar sig att kamerans sensor med all sannolikhet gått sönder. Bilderna går i alla fall inte att använda och jag har en bråkdel att göra mitt urval ifrån. Samtidigt väntar alla Sveriges största tidningar på bilder på de svenska prestationerna i loppet. Då vill jag bara gå under jorden.

Jag lyckas vaska fram några bilder som var tagna med den andra kameran. Men nu står jag alltså med bara en kamera på min första skidtävling på flera år. Dessutom försvinner alla kreativa möjligheter eftersom jag nu måste inrikta mig på att leverera mall 1A i första hand på hälften av chanserna.

Ibland är det helt enkelt inte roligt. Det här räknas till en sådan gång.





Anna Haag plåtad för Aftonbladet i torsdags.

1 kommentar:

Erik Åström sa...

Du har då ingen tur med utrustningen! Dax att komma tillbaka till Canon? :)