Instagram

onsdag 27 maj 2009

Sömnlös

Just nu sitter jag på Amsterdams flygplats Schiphol i väntan på planet till Rom. Det har varit några slitiga dygn. Väldigt lite sömn natten mot tisdag och sen en lång arbetsdag igår då jag var hemifrån mellan 10.00 och 22.00. Efter det följde redigering och leverans av bilder (två deadlines), packning av väskor och en dusch innan det var dags att klockan fyra på morgon bege sig ut till Arlanda. Utan att sova. Så idag är jag faktiskt glad att det är en mellanlandning. Det betyder kaffe på Starbucks och en extra timme att sova på planet.

Gårdagen innebar annars jobbmässigt att jag blev helt klar med det längsta projekt jag hittills jobbat på. Väldigt skönt att få det färdigställt, dels för att få gå vidare med nästa projekt men också för att reportaget hamnade i en bra publikation som ger rikligt med utrymme. Vad det är och var det publiceras får jag återkomma till.

Bilderna nedan är från ett jobb som gjordes för Stockholm City om minoritetsgrupper i Sverige, i det här fallet irakier. Det publicerades i måndags och finns i pdf-format på tidningens webb.






Inga kommentarer: