Instagram

söndag 29 mars 2009

Isracing

Skulle idag bevaka SM-finalen i isracing. Jag har aldrig sett tävlingsformen tidigare så det var med rookie-steg jag äntrade Studenternas IP i Uppsala. Jag skulle kommit tidigare (hade reportagetankar om hela grejen) men kom med nöd och näppe i tid för att sätta in en remote-kamera innanför banan (som sedan inte funkade...).

Eftersom allt utspelade sig utomhus väntade jag mig ett pressrum i vanlig ordning där man skulle kunna värma sig och framförallt skicka bilder. "Pressrum? Du har pressläktaren där borta!" sa funktionärerna. Inte direkt min sport, visade det sig. Men nu vet jag i alla fall vad som väntar nästa gång.

Per-Olov "Posa" Serenius, 60 bast, vann sitt 20:e SM-guld. Det är liv i den gubben!

Krasch nr ett.
Krasch nr två.

Inga kommentarer: