Instagram

måndag 8 september 2008

Regn, regn, regn

Den som tror att jag hamnat någonstans där solen hela tiden skiner och därför inte gör annat på dagarna än glassar har fel. Det är nämligen regnperiod här borta. Igår hade jag glömt regnjackan på matchen. Det blev riktigt blött.

När jag åkte hit hade jag förhoppningar på att plåta någon udda sport, något som funkar bra bildmässigt. Gick ner till receptionen och frågade om vilka sporter som spelades just nu. Tjurridning? Nej. Baseboll? Nej, inte säsong. Lucha libres? Nej, bara på fredag och tisdag.

Så efter att det regnat hela dagen bestämde jag mig för att ändå ge mig ut på stan. På det stora torget i det historiska området fanns det en gigantisk flagga i mitten. Jag kom precis till nedsänkningen. Det går givetvis inte att jämföra med Kina och Himmelska fridens torg, men det var ändå mycket folk på plats.

Sänkningen av flaggan är uppenbarligen en angelägenhet för alla.

Inga kommentarer: