Instagram

fredag 8 augusti 2008

Och nu var det igång...


Från och med imorgon är det allvar. Det är då OS kör igång på riktigt. Kineserna ville visa det genom att spy ut massor av aska i luften. Där jag satt, utanför arenan, regnade det ner stora bitar när de sista smällarna lagt sig.

OS är för övrigt betydligt mycket mer meck än jag trodde. Allt ska planeras. Verkligen allt. Transporter, speciell access, remotekameror... Men jag tror att det kommer att bli sjukt roligt. Kanske inte lika bra bildmässigt som jag förväntade mig dock. När jag kom hit var jag fullständigt övertygad om att jag skulle ta årets bästa bilder här. Jag är inte så säker längre. Det blir bra bilder, men samtidigt har de stora byråerna (Getty, AFP, AP, Reuters) de bästa platserna. Och sen kommer de stora internationella tidningarna och sportmagasinen. Sen kommer vi.

Samtidigt plåtar man allt i väldigt fotovänliga områden och vinklar. De har tänkt till, de där OS-arrangörerna.

Några bilder från invigningen:



Inga kommentarer: