Instagram

torsdag 19 juni 2008

Framme i Istanbul

Det var inte roligt att vara svensk igår. Först en minst sagt förödmjukande förlust mot ett spänstigt Ryssland och sedan den vidriga FRA-lagens godkännande. Som många andra gjorde jag det enda rätta: dränkte sorgerna.

Så det känns bra att lämna landet i det här skedet. Istanbul då? Det är andra gången jag är här. Taxichaufförerna kör i 110 på 50-väg, bönutroparna ljuder och det luktar lite konstigt här och där. Och jag vet inte hur, men jag har lyckats med att boka ett hotell mitt i stan, långt från själva tävlingarna och de andra journalisterna.


Det finns alltid ett träd att sitta under.

Typ en av Istanbuls mest fotograferade platser. Kreativitet? Det får andra hålla på med.

Bilkö. Men med den här solnedgången ska man inte klaga.

Inga kommentarer: